keskiviikko 7. heinäkuuta 2010

Maanantaina olin poikien kanssa neljään asti kun Claudia joutui ylitöihin. Siis oikeastihan mun työpäivä kestää vaan yhteen ;) Iltapäivällä lähdettiin Claudian ja poikien kanssa tämän provinssin pääkaupunkiin, Alessandriaan. Käytiin shoppailemassa mutta mitään ei löytynyt. Vaikka Italia Milanoineen onkin muodin mekka niin mä en kyllä yhtään lämpene näille vaatteille täällä. Pieniä kankaan retaleita ja kauheita kuoseja ja se tyyli miten ihmiset pukeutuu täällä, hoh hoijaa! Torinossakin ainoa kauppa josta löysin jotain päälle pantavaa oli H&M. Käytiin myös ruokakaupassa ja sain kasattua kärryihin aika pinon leopimistarvikkeita, suklaata, kaurahiutaleita, jogurttia, tomusokeria, jauhoja... Tarkoitus on leipoa suklaakakku, suklaaneliöitä eli mokkapaloja ja ja tämän kaiken kruunaa vielä mustikkapiirakka! Kaupasta tullessa kello olikin jo niin paljon että päätettiin mennä syömään kiinalaista. Suoraan sanoen teki hyvää syödä välillä jotain muutakin kuin pastaa tai pizzaa.

Eilen tein lounaaksi lihapullia ja rosmariiniperunoita ja yllätys yllätys kaikki kelpasi ilman mitään mutinoita. Iltapäivä löhöiltiin taas uima-altaalla. Näin myös Sofian joka oli käynyt viikonloppuna Venetsiassa ja Veronassa. Suunniteltiin että ensi lauantaina voitaisiin tehdä visiitti Genovaan.
Tänään on ollut tähän mennessä kauhein päivä, pojat on viirottanu minkä kerkeävät eivätkä tahdo ymmärtää että minä olen pomo täällä kun vanhemmat on poissa. Lounaan jälkeen oli sen verran hermot kireällä että lukittauduin omaan huoneeseen suklaalevyn kanssa. Jahas, nyt täytyy taas mennä, sen verran pahan kuulosta meteliä tuolta alakerrasta kuuluu!

1 kommentti:

  1. Tuttu tunne, kun itse yrittää komentaa ilman minkäänlaista reaktiota - ja mä sentään puhun lasten kanssa samaa kieltä, ihailen kyllä sua siellä erikielisten lasten kanssa!

    VastaaPoista