sunnuntai 11. heinäkuuta 2010

Milano

Päivän polttava puheenaihe on tietenkin Milano mutta palataanpa hetkeksi vielä loppuviikkoon.
Pojat taisi ottaa opikseen keskiviikon kejuiluistaan sillä nyt oon hoitanu vaan kahta enkeliä. Poikien sijaan harmaita hiuksia tuottaa isoisoäiti sekä koira. Isoisoäidin piti pärjätä omillaan tän ajan kun isoäiti on lomalla mutta eihän siitä mitään tule joten vien joka päivä lounaan hänelle alakertaan. Yritän vältellä kaikin tavoin isoisoäidin seuraan joutumista sillä se höpöttää koko ajan mulle jotain italiaksi eikä mulla ole hajuakaan mistä se puhuu, eikä hän taida ymmärtää että mä en ymmärrä mitään. Toinen ongelma on tuo kreisi koira. Sekään ei jätä mua hetkeksikään rauhaan vaan pomppii koko ajan ympärillä. Ja syö kaiken ruoan mikä eteen tulee, mitään ei uskalla jättää keittiön pöydälle sillä se osaa kurottautua pöydän päälle. Kerrankin mulla oli nutellalla kuorrutetu leipä jonka valitettavasti jouduin jättämään pöydälle kun pojat huusivat alakerrassa. Noh eihän se siinä pöydällä enää ollut kun palasin vaan oli mennyt parempiin suihin.

Perjantaina Sofia pääsi töistä aikaisemmin ja tuli hengailemaan ja odottamaan meille että Claudia pääsee töistä. Mä leivoin mokkapaloja ja sitten pelailtiin poikien kanssa wiitä. Vähän Mariokartia, keilausta ja tennistä ja ai että oli hauskaa :) Illalla käytiin vielä pyöräilemässä Sofian kanssa ja suunniteltiin lauantaipäivää. Tarkoitus oli mennä junalla Genovaan mutta sitten kuultiin että junat onkin lakossa. Muutos suunnitelmiin, auto alle ja Milanoon! Eilen aamulla sitten lähdettiin ajamaan kohti Milanoa hyvien ajo-ohjeiden kera ja helppoahan se oli. Matka kesti tunnin, jätettiin auto isolle parkkialueelle ja otettiin metro ydinkeskustaan josta lähdettiin kävelemään kohti duomoa. Se olikin päivän ainut nähtävyys, taisi vaatekaupat viedä voiton. Oli taas ihan liian kuuma päivä mutta urhoollisesti jaksettiin kävellä paikasta toiseen. Illalla käytiin vielä kuuluisalla aperitiivilla joen varrella. Eli ostat noin 6 euron drinkin ja samaan hintaan saat syödä baarin seisovasta pöydästä ihania pastoja, pikkupurtavia, juustoja ym. Saavuttiin takaisin kotiin 10 aikoihin väsyneinä mutta iloisina ihanasta päivästä ja uusista ostoksista.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti